الأربعاء، أكتوبر 08، 2008

واحد تاني حبيته كتير ...

بعد موضوع ريمان ... فكرت أكتب عن كل إلي أثروا عليا وحبيتهم من أول ما داخلت التدوين ...
زي ما ريمان أثرت كتير ...برده في ناس تانية أثرت ...
من بينهم واحد كنت أعرفه من قبل التدوين ... كنت أعرفه معرفة سطحية ..كنا ساعات نلعب كورة مع بعض ..كنت بقابله في الشارع بسلم عليه ...
بس كدة ...
بس بعد ما دخلت التدوين ...وبعد ما روحت رابطة مدوني الدلتا ..قابلته هناك ..
ومن يوميها بدأت أتعرف عليه أكتر ...
بدأت أتكلم معاه كتير ..أخذت إميله ..وأخد إميلي ...وبقينا بنكلم بعض كتير ...
بقينا أصحاب يعني ...
كان يعجبني فيه كلامه ونقده ...وساعات برده ما يعجبنيش نقده ...):
كلامه حلو وجميل ...
حافظ القرآن كله ...
لعيب كورة ...
ـــــــــــــــــــــــــــــ
الشخص ده هادي ومشاغب في نفس الوقت ...
نشيط جدا جدا جدا ...بتلاقيه بيسافر هنا وهناك ...يكلم ده وده ..
ماشاء الله عليه يعني ...
ــــــــــــــــــــــ
الشخص ده بيزعل لزعلك ...وأنا حسيت بكدة أكتر من مرة ...
الشخص ده بيحب التمسك بفكرته جدا ...ويحب التمسك بمبدأه وإتجاهه ...
حريص جدا ...مش بيخاف من لا أمن دولة ولا أي حد ...
ــــــــــــــــــــــــ
الشخص ده مر بظروف كتير ...أدت إلي تغيير حياته ..للأحسن طبعا ...ودا إلي أنا حسيته منه ...
الشخص ده طيب القلب جدا جدا
وأنا حبيته علشان كدة ...
ـــــــــــــــ
الشخص ده أحب جدا إني أكتب عنه في مدونتي ...
الشخص ده مدون نشيط جدا ...
صاحب مدونة صوت الحرية ...
حسام يحيى
حسام ...تستاهل والله إني أكتب عنك وزيادة كمان ...
"أحب أقولك ...إمشي في الطريق إلي إنتا شايف فيه مصلحتك ...
وربنا يوفقك يارب في الثانوية ....
ويخليك تنول إلي إنتا عايزه ...
تحياتي لك ...
وتمنياتي لك بدوام التفوق والنجاح ...
أخوك : عبدالرحمن الشافعي"
كتبها...عبدالرحمن الشافعي

هناك 12 تعليقًا:

ريمان يقول...

السلام عليكم

عبد الرحمن

اولا انا فرحانه انك بقيت بتهمتم بمدونتك وتكتب فيها

يا ريت مش تنقطع عنها تانى

ثانيا

بدعيلك من قلبى ان ييسر لك امورك كلها ويرضيك ويوفقك لكل ما هو خير ويحفظك ويهديك ويصلح حالك يا رب

يااااااااااااااا رب

ثالثا

حسام والله من اكتر الشخصيات اللى انا بعزها وبحترمها من ساعه ما دخلت التدوين

وهو يستاهل والله كلامك الجميل عنه ده

بس هو متهور شويه وده بيقلقنى عنه كتير اوى

وبخاف عليه من تفكيره وطموحه

ربنا يحفظه يا رب ويحميه

مع ارق تحياتى ليك يا عبد الرحمن

جهاد خالد يقول...

ماشاء الله

انتوا الاتنين بجد ونعم الشباب والنبت

ربنا يحفظكم ويزيد من أمثالكم

ويعز بكم الاسلام

أدام الله الصحبة

بنت الصالحين يقول...

ربنا يخليكو لبعض يارب وبعدين ايه رابطه مدوني الدلتا دي؟؟؟

مش دي برده المنوفيه تبعها :))))))


ربنا يكرمكو انتو الاتنين ويوفقكو يارب

غير معرف يقول...

جزاكم الله خيرا ياباشا

بس انا مستاهلش :d

انتا اللى نشيط ياعم

فين النشاط ده

اظن ان بابا هيحجمنى بعد المره الاخيره دى

:((

:) جزاكم الله خيرا

نور جديد يقول...

السلام عليكم ورحمة الله
الف حمدا لله على السلامة
عودة قوية على فكرة رغم ان شكلها عواطف و مشاعر بس انا معجبة بالفكرة جدا
الصراحة انا معرفش حسام بس اكيد هوه فيه الخير ده و زيادة ان شاء الله و الا مكنش ربنا يبعت حد يكلم عنه كده
ربنا يحفظكم و يبارك فيكم و يثبتكم
ماشي يا كابتن اولى ثانوى طبعا فضه و لا مذاكرة و لا بتاع
ماشي ماشي
يلا ربنا يوفقك يارب و شد حيلك و توكل على الله

عبدالرحمن الشافعي يقول...

ريمان ...

نورتي المدونة ياريمان ...
بإذن الله مش هنقطع تاني عن المدونة

تحياتي لكي ..

عبدالرحمن الشافعي يقول...

النجمة الصامدة


المدونة نورت يا دكتورة ...

واه صحيح ...
أنا في مشكلة في سناني ..سناني بدأت تبعد عن بعضها ..

مش عارف ليه ..


مش مهم
المهم إنك نورتيني في المدونة ..
تحياتي لكي ,.,,

عبدالرحمن الشافعي يقول...

عاشقة الفردوس ...

يا أهلا يا أهلا ...

أهلا بعاشقة الفردوس

المدونة نورت بوجودك يا فندم ..
رابطة مدوني الدلتا دي تبع الدلتا كلها ...والمكان بيكون في المنصورة بطلخا ...

شكرا على مرورك

عبدالرحمن الشافعي يقول...

حسام يحيى ...

لا ياعم ....إنتا تستاهل والله يا حسام ...

وإنتاو الله نشيط ما شاء الله جدا ..


وبإذن الله مش هتتحجب ولا حاجة ...إدعي بس إنتا لنفسك وأنا هدعيلك ,....
تحياتي لك ...
سلاموز يا حس

عبدالرحمن الشافعي يقول...

نور جديد....

أهلا بيكي يا نور ... والله بجد المدونة من غيرك ش عارف كانت عاملة إزاي ...


يارب تعودي بالسلامة والجهاز الكومبيوتر يتصلح يارب ...


تحياتي لكي ..
ومنتظرك على مدونتي تاني ...
تحياتي لكي,,

ميرا ( وومن ) يقول...

عبد الرحمن

انا مبسوطة قوي انك رجعت للتدوين واسـتأنفت نشاطها

انت علي فكرة حد جميل علشان تكتب عن كل الناس اللي حبيتهم

وكل اللي كتبتهم عنهم زي ما كتبت عنهم واكتر

حسام بجد لو كنت اتمني اخ مش كنت اتمني احسن منه

ربنا يحميه ويحميك انت وهو من اقرب المدونين لقلبي وبعتبركم اخواتي الصغيرين دا لو توافق اني ابقي اختك الكبيرة

عاوزة اقرالك دايما

حفيدة البنا يقول...

من الصعب أن يلقى الإنسان صديق له يحبه ..ومن الصعب أيضا أن يبوح له عن ما بداخله من حب له ..وفقكم الله وأتمنى من الله أن يجمعكم تحت ظل عرشه يوم لا ظل إلا ظله. جزاكم الله خيرا